Ontwerp logo, huisstijl en (online) reclame │ versID

Wat wilt u precies met uw bedrijf uitstralen? Wat is het imago dat u wilt uitdragen? Welke kleur of beter zwart/wit, typografie (lettertype), sfeer, vorm en materiaalkeuze? Allemaal dingen waarmee wij rekening houden bij het ontwerpen van een logo en bijbehorende huisstijl.

Logo

Heeft u een bedrijf, dan heeft u ook een logo (nodig). De belangrijkste functie van een logo is dat het uw organisatie snel en efficiënt introduceert doormiddel van een beeldmerk en herkenbaar is in alle communicatie-uitingen. Een logo kan bestaan uit een grafisch symbool, illustratie of een fotobeeld en de betreffende naam die op een onderscheidende manier is opgemaakt.

Huisstijl

Met een huisstijl worden alle visuele elementen van een bedrijf bedoeld, die vaak vooraf zijn vastgelegd om een eenduidig gezicht uit te stralen. Deze uitstraling wordt gebruikt in bijvoorbeeld deze belangrijke elementen van een huisstijl; logo, visitekaartjes, briefpapier (gedrukt en/of digitaal), website, visuals voor social media.

Alle huisstijldragers moeten bijdragen aan de uitstraling van uw bedrijf of organisatie.

Voorbeelden van huisstijlelementen:

o Advertentie
o Affiche
o Ansichtkaart
o Autobelettering
o Badge
o Banner
o Banier
o Beursstand
o Billboard
o Boek
o Briefpapier
o Brochure
o Certificaat
o Complimenten kaart
o Documentatiemap
o E-mail nieuwsbrief
o Enveloppen
o Etiketten
o Flyer
o Folder
o Formulieren
o Gevelbelettering
o Giveaway

o Infographics
o Jaarverslag
o Krant
o Logo
o Magazine
o Nieuwsbrief
o Notitieblokjes
o Offertemap
o Online content
o Poster
o Presentatie in PowerPoint
o Presentatiemap
o Presentatiewand
o Relatiegeschenk
o Ringband
o Social media
o Stempel
o Streetvertising
o Visitekaartje
o Vlag
o Webbanner
o Website

Identiteit

Het doel van een huisstijl is om consistent naar buiten te treden.

Het is een visuele stijl die uw positionering ondersteunt en die uw product of dienst herkenbaar maakt. Herkenbaarheid is belangrijk, omdat onbekend niet gauw onthouden wordt. Daarnaast beoordelen mensen uw organisatie op grond van wat zij visueel voorgeschoteld krijgen. Daarom is het belangrijk dat uw bedrijfsidentiteit duidelijk zichtbaar is in de huisstijl.

Het is voor een organisatie van belang dat in alle uitingen een herkenbare stijl terug te vinden is. Dat is geen gemakkelijke opgave, want het aantal toepassingen is bijna onuitputtelijk. Daarnaast vraagt het vasthoudendheid om die huisstijl gedurende lange tijd te handhaven.

De identiteit van een bedrijf is dus breder dan alleen het logo en de huisstijl. Een bedrijfsidentiteit is de kern, het DNA van de organisatie. Het vormt het bedrijfsimago en dient zichtbaar te zijn in alle communicatie.
Daarom zorgen wij ervoor dat elke uiting klopt binnen de identiteit van uw bedrijf, ze moeten steeds uw boodschap en gevoel uitstralen.

 

Een professioneel ontwerp nodig? Wij visualiseren en realiseren uw wensen.

Bel (0497-360325), mail ons (info@versid.nl) of neem vrijblijvend contact met ons op via contact.

Impressie reclame via: versid.nl/portfolio/reclame/

 

versID Communicatie voor uiteenlopende bedrijven.

Reclame │ Technische documentatie │ Bedrijfsfotografie │ Illustraties

 

#logo #huisstijl #identiteit #communicatie #grafischontwerp #verseideeën #versid

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

keyboard_arrow_up